Kuvatek A/S

Tilbage

Fokus på bæredygtighed

Kuvatek designer og producerer bæredygtige drikkevandskølere med speciale i rent og koldt vand. Kuvatek udvikler og producerer bæredygtige drikkevandskølere, som skaber rammen for et sundt miljø eller arbejdsplads. Kuvatek sætter stor ære i at levere et sundt alternativ til sukkerholdige læskedrikke, så både medarbejdere, skolebørn og mange andre har en sund og attraktiv mulighed, for at dække det nødvendige væskebehov, der kræves til dagens gøremål. 

Det har altid været en høj prioritet for Kuvatek at fokusere på bæredygtighed. De bæredygtige produkter har hele tiden været et hovedfokus for Kuvatek. Det vil sige, at primært alle materialerne er genanvendelige, hvilket er med til at garantere en bæredygtig livscyklus for produkternes komponenter i et kontinuerligt kredsløb. Genbrug og genanvendelse i en cirkulær økonomi kan sikre en bedre forvaltning af jordens ressourcer. Denne tankegang og grundlæggende opfattelse kan også bruges i udviklingen af nye produkter og innovative løsninger. Kuvatek har også fokus på ressourceforbruget af produkterne, hvorfor de bæredygtige produkter kun besidder et lavt strømforbrug. Det vil sige, at der ikke bruges dyr elektronik eller unødvendige ressourcer på en tank, hvilket gør den samlede miljøpåvirkning ekstremt lille. 

Tillidsfuldt samarbejde

Kuvatek kontaktede Lionlab med ønsket om et re-design af deres hjemmeside med fokus på kunderejsen og den endelige købsprocess. Lionlab skaber professionelt udformede hjemmesider, der er kodet helt fra bunden. Hjemmesiderne er altid specifikt målrettet din branche og køreklar til Google. Derfor var Kuvatek og Lionlab et godt match som samarbejdspartnere. Det gode samarbejde mellem Kuvatek og Lionlab havde fokus på at styrke kvaliteten af den online stedeværelse og fremme kendskabsgraden for Kuvatek. 

Re-design af hjemmeside og visuel identitet

I dag er størstedelen af søgninger foretaget fra mobilen, hvorfor det var vigtigt at designe en hjemmeside, som konverterer godt på alle platforme. Dette var også gældende for Kuvatek, som ønskede en forbedret brugeroplevelse på deres hjemmeside. Lionlab foretog en grundig analyse af Kuvateks branche og den tilhørende kundeædfærd. Det er essentielt at identificere, hvordan Kuvateks visuelle identitet skal udspille i forhold til kommunikationen af virksomhedens værdier og visioner. Med den rette strategi og implementering af den visuelle identitet, kan Kuvatek skabe en afgørende genkendelighed for deres brand, der både er let at huske og, som reflekterer deres værdier. Lionlabs kreative webudviklere skabte en visuel identitet for Kuvatek, som både fremstår skarpt og inspirerende, samt får Kuvatek til at træde frem på markedet i en stærk position over for deres målgruppe og konkurrenter. 

Effektivisering af call-to-action

Lionlab kender vigtigheden i at bruge de rigtige strategier og teknikker for call-to-action på en hjemmeside. Det er nemlig altafgørende, at din hjemmeside fortæller de besøgende, hvad den vedkommende skal foretage for at få adgang til dine produkter eller service. Det er vigtigt, at den potentielle kunde ikke skal lede efter kontaktoplysninger, de skal fremstå åbenlyse og fremtrædende. Derfor var det vigtigt, at Kuvateks kontaktformular blev implementeret lige der, hvor kunden har brug for den. Dette har også betydning for den besøgendes oplevelse på hjemmesiden, da det fremmer brugervenligheden og navigationen. Brugeroplevelsen har netop en stor indflydelse på, hvor længe de besøgende bruger på en hjemmeside. Derfor er brugeroplevelsen er en væsentlig konkurrenceparameter i mødet mellem kunden og hjemmesiden. 

Professionelle annoncer

Brugeroplevelsen har også stor betydning for Kuvateks organiske placering. Det er nemlig essentielt, for både Google og Facebook, at en hjemmeside har fokus på brugeroplevelse. Brugeroplevelsen på en hjemmeside har også betydning for den organiske placering. Gennem datadreven teknologi analyserede Lionlab markedet for data om potentielle kunder, til udviklingen af en effektiv annoncestrategi. Det var attraktivt for Kuvatek at annoncere på Google og Facebook. Facebook var interessant, da netop deres målgruppe har en bestemt adfærd på platformen. Det er specielt skoler, idrætsforeninger, restauranter eller organisationer, som bruger mediet til at skabe opmærksomhed omkring deres egen virksomheden eller events. Lionlab udarbejdede derfor en effektiv strategi og målsætning for annoncering på Facebook og Google, med formålet om at nå ud til målgruppen. Det var især essentielt at, formidle budskabet omkring Kuvatek samt, oplyse målgruppen omkring de bæredygtige produkter. 

Håndtering af E-mail marketing

Lionlab foretog også en optimering af Kuvateks E-mail marketing med formålet om at øge salget til deres eksisterende kunder. Derudover bruges E-mail marketing også til at fastholde de eksisterende kunder, hvor det er vigtigt at holde dem opdaterede omkring virksomheden og produkterne. Derfor oprettede Lionlab et nyt e-mail marketing system for Kuvatek, hvor der regelmæssigt bliver distribueret publikation ud til kunderne. Det er selvfølgelig vigtigt at differentiere indholdet, så informationen kun bliver distribueret til kundegrupper, der har interesse i informationen. Dette kan være med hensyn til nye produkter, der kunne forbedre kundens hverdag. 

Ønsker du også en ny visuel identitet, der kan skabe en afgørende genkendelighed for din virksomhed og, som får virksomheden til træde frem på markedet. En stærk visuel identitet, der har fokus på brugeroplevelsen, er afgørende for, hvordan dine værdier og visioner reflekterer dit udadtil værende billede. Så kan du udfylde kontaktformularen og klikke på action. Vi glæder til at komme i mål med dine projekter.


Velkommen ombord hos Lionlab! 


  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.