E-mail marketing Kom tættere på dine kunder gennem e-mail marketing

Du har sikkert også hørt fuglene kvidre om den forældede e-mail, og at alle åbenbart kun læser på de sociale medier? Så kan vi lige slå fast, at det i hvert fald ikke er sandt. E-mail marketing er nemlig stadig til stede i bedste velbefindende. E-mail marketing er stadig et af de bedste værktøjer til at få kunder i biksen. Derfor er den absolut eneste mission med denne side at klæde dig på til at blive den skarpeste e-mail marketing haj på markedet.

Hvordan bruger jeg det?

E-mail marketing kan bruges til at skabe loyalitet mellem dig og dine kunder. Derudover er det et stærkt værktøj til at holde dine kunder opdaterede omkring nye produkter eller kampagner. De fleste kunder vil gerne være opdaterede omkring dig og din virksomhed, og her er e-mail marketing en af de bedste veje.

Helt simpelt indebærer e-mail marketing anvendelsen af e-mails til at markedsføre din virksomhed. Derudover kan det bruges til at styrke og dyrke dine relationer til dine kunder, holde dem informeret og opdateret omkring dig samt uddele specielle tilbud og meget mere! E-mail marketing er nemlig en direkte kanal til kunden, som i øvrigt er yderst effektiv for din pengepung. Det uundværlige værktøj har udviklet sig betydeligt meget gennem tiden og er stadig et meget nyttigt værktøj på markedet.

Hvad kan det gøre for mig?

Flere analyser viser, at e-mail marketing er det bedste værktøj til en højere CLV – “Customer Lifetime Value”, fordi du netop kan skabe loyalitet og bygge tætte relationer til dine kære kunder. Ud fra CLV kan man nemlig vurdere, hvor meget en kunde er værd i dens levetid. Hvis man så har styr på CLV, er det nemmere at kunne administrere hvor høj en CPA – “Cost Per Aquisition” skal være. CPA handler om hvor meget, du betaler for en ny kunde. Derfor giver det jo netop ikke en god forretning at bruge 2.000 kroner på en kunde, som måske kun er 500 kroner værd i levetid.

Fordele ved e-mail marketing

Det er registreret, at helt op til 94% af alle internetforbrugere bruger e-mail. Det er derfor e-mail marketing giver dig mulighed for at nå langt ud til kunder på en meget enkel måde. Uden om de sociale medier og den mur af andet spændende indhold, der kan være. Desuden viste en undersøgelse, at hele 75% af alle internetbrugere faktisk foretrækker e-mail marketing. Så hvis du ikke allerede er e-mail marketing forbruger, så er dette startskuddet for dig.

Nemt at spore dit afkast!

Når du bruger e-mail marketing, er det også utrolig nemt at spore dit afkast. Det kan nemlig spores gennem en e-mail marketing software, så du helt præcist kan bestemme og målrette dine e-mails. Du kan både finde ud af, hvem der åbner dine e-mails, og hvem der klikker på dine e-mails og derefter bliver videreført til hjemmesiden.

Derudover er det også et stort plus, at din ROI normalvis er meget høj, idet du sparer de annonceomkostninger, der normalt bruges for at nå ud til det rigtige publikum. E-mail marketing er nemlig allerede stærkt målrettet mod de ideelle forbrugere – de har jo aktivt givet dig en personlig tilladelse til at blive henvendt til. Derfor er e-mail marketing også en af de mest effektive marketingstrategier, som samtidigt ikke sætter ild i pengepungen. Det kræver bare en skarp pen, og at du har noget på hjerte og ikke mindst noget at tilbyde.

Tag en snak med Jens om email-marketing

Har I allerede en email-strategi, som kunne trænge til et par friske øjne, eller skal I først til at starte op med nyhedsbreve? Under alle omstændigheder kan Jens hjælpe jer med den optimale email-strategi. Tag en snak med ham i dag, om I er der, hvor I gerne vil være med jeres nyhedsbreve og automation-strategi.

Så kom du så langt på siden 🎉

Har du spørgsmål til det, du har læst eller, om og hvordan vi kan hjælpe dig, skal du ikke tøve med at kontakte os.

Kontakt