SEO

Søgemaskinevenligt indhold til din hjemmeside

Hvis dine digitale marketingkampagner skal give gode resultater, skal du være i stand til at tilbyde besøgende en ny chance for at blive kunder. Denne anden chance er det, vi kalder en remarketing kampagne. At have en strategi for remarketing på plads betyder, at du skal være i stand til at minde brugerne om, at du er der for dem. Den grundlæggende idé bag en remarketing kampagne er at nå ud til brugere, der allerede kender dit brand eller produkter og af den grund har meget større chancer for at konvertere. Det handler om at målrette mod brugeren ved flere lejligheder og få brugeren til at bevæge sig længere ned i konverteringstragten.

Brugeren besøger din hjemmeside.

Denne bruger mærkes derefter med en cookie og føjes til en remarketingliste.

Vi starter derefter en kampagne med Google Ads-annoncer, der kun vises til brugere på denne liste.

Det giver også dig en mulighed for at byde lidt højere for visning af dine søgeannoncer for potentielle kunder, der allerede har besøgt din side. Dermed er du mere sikret en topplacering for de besøgende, der er længere nede i konverteringstragten.

Custom intent

Uddelingen af cookies, der for eksempel bliver uddelt ved besøg på din side, sker naturligvis også, når der er besøg på dine konkurrenter sider. Det kan vi udnytte, så besøgende på konkurrenternes side får en annonce fra din side. Det er en form for remarketing kampagne, der på dansk hedder “tilpassede målgrupper med søgehensigt” og som Google – og Lionlab – hellere vil kalde “custom intent”. Custom intent kan også benyttes til at fange brugere, der for nyligt har foretaget en Google søgning, der involverede søgeord, du ønsker at være synlig på, men hvor brugeren endnu ikke har besøgt din hjemmeside. Her opstår der en mulighed for at ramme de besøgende endnu bredere, og få vist displayannoncer i relation til dine konkurrenters søgeord, som er relevante for dig.

Holistisk digital remarketing

En remarketing kampagne er et godt og ofte benyttet redskab til Google Ads, hvor du som sagt har mulighed for at komme til tops i bevidstheden hos nuværende og fremtidige kunder. Men dine kunder er ikke kun på Google. De bevæger sig rundt som digitalt indfødte på mange forskellige platforme. Derfor indgår platforme som Facebook også som et redskab i en effektiv remarketing. Det gør også, at vi kan udnytte fordelene ved de forskellige platforme. Det er, hvad vi kalder en holistisk digital remarketing kampagne . Det hele er forbundet, og knuden ligger i det digitale fodspor dine potentielle kunder lægger på nettet.

Et flow for en remarketing kampagne kunne for eksempel være:

Kunden er i informationssøgningsfasen, og har en søgning på Google, hvor dine produkter indgår. De ser din søgeannoncer og klikker ind på din side. De får lidt information, men er hurtigt videre for at få mere overblik over markedet.

Din remarketing kampagne sender et displaybanner ud, så kunden ser dit produkt eller budskab endnu engang. Gerne med et kort budskab om, hvad jeres unikke salgspointe er. Enten klikker de på banneret og læsere videre på en side, hvor de bliver klogere på dine ydelser, eller også ser de blot banneret og husker jer lidt bedre til næste gang.

Den cookie, der er givet ud ved besøget på hjemmesiden, bliver brugt til at lave en målgruppe på Facebook, hvor du har bedre mulighed for at skrive eller vise mere uddybende om dit produkt eller service.

Hvis du vil vide mere om, hvordan vi kan opsætte en skræddersyet remarketing kampagne til dig, kan du fat i os allerede i dag.

Skal vi hjælpe jer med vækst?

Skriv eller tag en snak med Kristoffer om, hvad vi kan gøre for dig

Kristoffer Lybecker

Direktør

Stigning på trafik til landingsside

0%

Via Biler

Vi fik skabt en søgemaskineplacering der ligger lunt i svinget

InterPresent

Vi iværksatte en omfangsrig marketingstrategi, som gav en gavebod af gode resultater

Hvordan har vi hjulpet andre?

Se vores cases og hvordan vi kan hjælpe dig