Bliver du ikke stalket af dine kunder?

Med Facebook annoncering skyder du med sniper efter din målgruppe. Det er her, du har muligheden for at sende skarpvinklede budskaber direkte mod potentielle kunder ud fra alder, køn, særlige interesser og meget mere. Skil dig ud fra mængden på Facebook når dine nye kunder scroller gennem dårligt indhold og få dem til at stoppe på lige præcis din annonce.

Får du værdi nok af din stalking?

Hvad er formålet med Facebook annoncering og hvad vil du gerne opnå med dine budskaber? Er det øget kendskab til dine produkter eller ydelser? Eller har du en webshop, hvor du ønsker mere trafik? Det er vigtigt, at segmenteringen og målretningen af dine annoncer er lavet på baggrund af et grundigt forarbejde. For jo bedre du kender din målgruppes behov, jo nemmere har du ved at sende dine skarpvinklede budskaber afsted mod dine potentielle kunder. Skab en annonce, hvor du fortæller dem, hvorfor de skal købe hos dig. Et stort skridt på vejen er udvikling af den rette strategi, så du er i øjenhøjde til dine fantastiske kunder og udvikler indhold, der er interessant for din målgruppe. Læs med nedenfor og bliv klogere på, hvordan du arbejder med Facebook annoncering og hvordan vi kan hjælpe.

Den rigtige målgruppe

Nu er det vigtigt, at du spidser øre. Der, hvor de fleste fejler er nemlig ved opsætning af målgrupper og brugen af dem. Det er nemlig vigtigt, at din segmenteringen og målretningen af dine annoncer er lavet på baggrund af rigeligt med forarbejde. Facebook har, på godt og ondt, en stor mængde viden om dig og mig som forbruger. Ved hjælp af denne data har din virksomhed muligheden for at ramme lige i hjertet af en specifik målgruppe, men du risikerer også at skyde med spredehagl. Igennem en tæt dialog med os og med jeres kendskab til jeres kunder, sikrer vi, at vi får det bedste samarbejde. Ingen kender kunderne bedre end jer, derfor vil vi igennem jeres erfaringer og relevant data sammen udarbejde jeres annoncer og målgrupper.

Den rigtige annonceopsætning

Det er vigtigt at vide, hvad formålet med annoncerne er. I et grundigt forarbejde er det vigtigt at etablere, hvad I gerne vil have at målgruppen og forbrugeren skal gøre, når de ser jeres annonce. Ønsker I blot at skabe større kendskab til jeres virksomhed, skal de tilmelde sig et nyhedsbrev eller skal de faktisk have pungen op af lommen? Det er igen vigtigt at gøre sig overvejelser om, hvad vi vil have kunden til. For du får gennem Facebook annoncering en unik mulighed for at præge dine potentielle kunder. Hos Lionlab oplever vi, at de flest virksomheder ønsker at sælge eller skabe kvalitetstrafik, som senere konverteres til salg gennem Facebook annoncering. Derfor er det ekstremt vigtigt, at vi sammen finder den rigtigt opsætning og finder de rigtigt KPI’er for jer.

Det rigtige budskab

For uden det rigtige budskab, risikerer man, at I ikke bliver fundet relevante. Uanset, hvor godt segmenteret jeres annoncer er kan et forkert budskab eller Tone of Voice sagtens resulterer i spildte annoncekroner. Det er vigtigt, at dine budskaber altid signalerer troværdighed, relevans og aktualitet. Dine budskaber skal ligeledes tale sammen med resten af jeres virksomheds identitet. Derfor sikrer vi altid, at annoncerne og det grafiske materiale beholder en rød tråd med resten af jeres markedsføring.

De rigtige KPI’er og resultater


Så tænker du måske – hvad pokker er KPI’er? Og det er et fair spørgsmål! KPI er forkortet for Key Performance Indicator. Det er en styringsmekanisme, der hjælper jer med at holde overblik over, hvordan det går med jeres projekter. KPI’er er kort sagt de mål I har for jeres Facebookannoncer. Ønsker I flere likes eller et øget salg af en bestemt vare, er dette jeres KPI. De rigtige KPI’er er det, der skaber værdi for jer og jeres virksomhed. Der sker først værdi, når alle de overstående faktorer går op i en højere enhed. Det er her magien sker, og det glæder vi os til at vise jer.