Vi sørger for at du bliver set i mængden

Søgemaskineoptimering (SEO) er alfa og omega for din hjemmesides synlighed. SEO hjælper dig til en højere placering på Google, hvilket signalerer troværdighed, relevans og aktualitet. Hvis du ikke har søgemaskineoptimeret endnu, er det bare med at komme i gang! Du risikere nemlig, at du ikke bliver set af dine potentielle kunder, dermed får du svært ved udnytte din virksomheds fulde potentiale og få kvalitetstrafik, der konverteres til salg.

Hvorfor lave SEO?

Hvis du tænker: Hvad opnår min virksomhed ved at bruge SEO? Så får du svaret her. 
Som sagt står SEO for søgemaskineoptimering. Når man arbejder med SEO betyder det, at man prøver at forbedre virksomhedens ranking på Google. SEO er et værktøj, der hjælper dig med at forbedre både din onpage- og offpage SEO. En af hovedårsagerne til, at din virksomhed bør investere i SEO er, at jo højere placering din hjemmeside får på Google, jo flere besøgende får din hjemmeside. Flere besøgende på din hjemmeside betyder flere kunder, der i sidste ende betyder øget omsætning for din virksomhed.

Med en velovervejet og gennemtænkt SEO-strategi opnår din virksomhed ikke blot mere trafik til sin hjemmeside, det ville også være kvalitetstrafik. SEO kan nemlig henvendes til lige præcis din virksomheds målgruppe. Med SEO-kampagner kan du målrettet udvælge, hvilke forbrugstyper og markeder, du ønsker at blive mere synlige for. 

SEO er en af tidens absolut vigtigste værktøjer, hvis man skal have en chance for at kunne konkurrere med sine konkurrenter på internettet. Hos Lionlab er vi eksperter i SEO, og vi garanterer din virksomhed vilde resultater med vores SEO-strategier. Tag et kig på vores tidligere resultater under cases her på hjemmeside. Vi lover, at du og din virksomhed ikke vil komme til at fortryde det.

Vi får dog til tops i Søgeresultaterne

Vi er mange, som søger på Google og når vi søger forventer vi, at Google viser os det mest relevante indhold i toppen. Forbrugeren er ukritisk og vælger typisk de øverste links på Google. Google er baseret på en utrolig kompliceret algoritme, der udvælger, hvilke hjemmesider den sender til tops. Og ofte stoler vi måske mere på Google end Gyldendals Røde Ordbøger og leksikoner. Netop derfor er det vigtigt at komme til tops på Google.

Ligger du ikke i toppen på et søgeord, du selv finder relevant betyder det kort og godt, at Google finder dine konkurrenter mere relevante. Det kan sagtens ske, at du sælger et bedre produkt eller ydelse, men det tager Google ikke altid hensyn til. Her handler det om en god SEO-strategi.

Det svarer til at have en fysisk butik på Strøget med skodder for vinduerne

Det svarer til at have en fysisk butik på Strøget med skodder for vinduerne i stedet for et gennemskueligt glasparti. Dine kunder har en meget lille chance for at finde dig og de produkter eller ydelser, du tilbyder. Og det må vel nærmest være det værste mareridt for enhver virksomhedsejer.

Det er samtidig vigtigt, at forbrugerne finder din hjemmeside på lige netop det, du tilbyder, og det de leder efter. Det er både spild af din tid og dine penge, men også spild for de besøgende, der forgæves går ind på din side uden at købe noget eller tilmelde sig.

 Vil vil gerne hjælpe dig og din virksomhed med at udnytte jeres fulde potentiale. Vi tror på alle vores kunder, og vi kæmper (undskyld sproget) røven ud af bukserne for at få vores kunder til tops.

Det er samtidig også vigtigt, at forbrugerne finder dig på lige netop det, du tilbyder, og det de leder efter. Det er både spild af din tid og dine penge, men også spild for de besøgende, der forgæves går ind på dit site uden at købe noget eller tilmelde sig.

Onpage SEO

Der findes forskellige måder, hvorpå du selv kan sikre dit hjemmeside en god søgemaskineoptimering. Én af dem er ved hjælp af onpage SEO. Onpage SEO er alt det indhold og de elementer på din egen side, som du selv kan optimere. Det vil eksempelvis sige de tekster, du har på din hjemmeside. Google favoriserer hjemmesider, der har lange og velskrevne tekster, da den vurderer, at den besøgende med større sandsynlighed vil finde svar på sine spørgsmål. Onpage SEO indeholder også optimering af HTML, billeder og links. 

Det handler om at målrette din hjemmeside, så den passer lige præcis til dit publikum. Der er ingen idé i, at en 70-årig ældre dame klikker ind på din hjemmeside, hvis du sælger mærkevaretøj til teenagere. Med en gennemtænkt Onpage SEO er du allerede godt på vej til toppen.

Offpage SEO

Offpage SEO er det stik modsatte af Onpage SEO. Du optimerer din Offpage SEO gennem henvisninger fra andre sider. Hvis din side bliver omtalt i en artikel eller et indlæg fra andre øger dette din sides troværdighed og relevans på Google. Offpage SEO er altså noget der foregår udenfor dit website, og når du får succes med det, giver Google dig en bedre placering.

Jo større og mere troværdig hjemmeside, din hjemmeside bliver omtalt på, desto bedre for din placering på Google. Bliver din hjemmeside eksempelvis nævnt på nogle af landets største medier som Politiken og Jyllands Posten booster det din hjemmesides troværdighed med mange længder.

Linkbuilding

Endnu en måde at optimere din onlineplacering på, er ved hjælp af linkbuilding. At linkbuilde betyder, at du skaffer links fra andre sider, der på den måde videresender brugeren til din side. Google anser linkbuilding som en slags anbefaling. På denne måde fungerer linkbuilding ii høj grad på samme måde som Offpage SEO. Ved hjælpe af linkbuilding opbygger du en troværdighed fra Google, som dermed forbedrer din ranking på Google og øger din synlighed for fremtidige kunder.