Mere kontrol tilbage fra Performance Max – et kort kig på de mange opdateringer til Googles superværktøj

Google introducerer nye måder at optimere og bevise den trinvise værdi af dine Performance Max-kampagner. De nye funktioner omfatter forbedring af ydeevnen på search aktiverne, større ROI med et kreativ videoværktøj, måling af konverteringsstigning og dybere rapportering.

7 spændende tiltag fra Performance Max
Illustration fra Googles nyhed

Hvad kan vi se frem til?

Kombinationen af AI-drevet søgning og Performance Max giver virksomheder mulighed for at maksimere deres konverteringer på tværs af Google. Smart Bidding med bredt matchende søgeord danner grundlaget, mens Performance Max er en ekstra affyringsrampe med søgeordsløs AI-teknologi for at danne yderligere konverteringer og værdifulde visninger. Denne teknologi dykker dybt ned i indholdet på hjemmesiden, aktiver og produktfeeds for at identificere højværdiforespørgsler og generere relevante tekstannoncer, der giver relevante klik fra værdifulde kunder.

Mere kontrol af Performance Max

Som svar på ønsker fra kunder og bureauer, der ønsker mere kontrol over Performance Max, har Google gjort negative søgeord tilgængelige på kontoniveau. Løsningen gør det muligt at rydde ud i irrelevante forespørgsler, som også er faldgruppen ved en typisk dynamiske søgeannonce (DSA). Ydermere vil varemærkeekskluderinger på kampagneniveau snart være tilgængelige, hvilket giver virksomheder mulighed for at forhindre Performance Max-kampagner i at dukke op i brandede søgninger på Shopping- eller søgeresultater.

I de kommende måneder vil Performance Max også tilbyde sidefeeds, som vil hjælpe e-commerce virksomheder med at kunne vise produkterne i inventaret i fx lokale søgninger. På den måde kan virksomheder sende trafik til specifikke landingssider på deres hjemmeside. Ved at kombinere sidefeeds med udvidelse af endelige URL-adresser i annoncerne kan virksomheder bedre informere og vejlede Googles algoritmer til at hjælpe dem med at generere værdifulde konverteringer fra nye forespørgsler, de ikke havde forventet, eller som ikke fanges af deres søgekampagner. (Det gode ved en typisk DSA)

Hjælp til bedre content

Performance Max fungerer på alle kanaler i Googles mange platforme, hvilket gør alle typer kreativt content af høj kvalitet til en nøgleingrediens for succes (læs mere om det her). Og som det har været i mange år efterhånden, er video vigtigere og vigtigere. Der har Google kigget Meta (Facebook) i kortene, og har introduceret et værktøj til videooprettelse. Det er blevet integreret direkte i opsætnings- og redigeringsarbejdsgangene for Performance Max-kampagner, så det er supernemt at oprette videoannoncer i høj kvalitet.

Nyt kreatørstudie i Performance Max
Ny kreatørstudie i Performance Max

Vi vil også snart være i stand til at se konverteringer, konverteringsværdi, omkostninger og en række andre metrics på aktivers gruppeniveau med ny rapportering og indsigt, der vil hjælpe os med at forstå og evaluere resultaterne.

Performance Max er et af Google's bedre værktøjer. Som alt andet skal det naturligvis bruges med indsigt og omhu. Algoritmerne er aldrig klogere end de data, som den har til rådighed. Og det kræver stadig en god forståelse for både virksomheden og virksomhedens kunder, når Performance Max-maskinen skal fodres med indhold. Men når det er sagt, så er vi alt i alt meget glade for Google's Performance Max, der har skabt vilde resultater for vores kunder - både B2C og B2B.

Kontakt os i dag, hvis du vil have hjælp til at sætte Performance Max op for dig!

Hvordan har vi hjulpet andre?

Se vores cases og hvordan vi kan hjælpe dig