Denne teknik giver dine kampagner ekstra meget medvind i stormvejret. Du kan øge din CTR og forhøje din kvalitetsrate. Denne strategi vil generere billigere klik og flere konverteringer for dine penge.
Er det raketvidenskab? Nej, men det er altafgørende for dig, når mange af dine konkurrenter ikke anvender denne strategi.
Hvorfor er det vigtigt for netop dig?
Det er ret simpelt! Strategien bygger på SKAGs (aka Single Keyword Ad Groups). SKAGs giver dig mere kontrol over dine annoncer, og identificerer hvad der virker eller ikke virker. Derudover tillader det dig at have mere kontrol over din kontinuitet, og sørger for at dine annoncer er sammenfattende. Desuden kan det formindske dine klik-omkostninger.
Men husk, vær vaks ved havelågen.. De automatisk anbefalede SKAGs er meget brede og til dels også meget dyre. De er sikkert relevante for din kampagne, men måske ikke helt så relevante for dine annoncer. MEN synes du, at alle søgeord skal have de samme resultater eller vil du hellere have ét enkelt søgeord, som er effektivt og passer perfekt til din annonce.
Helt åbenlyst, får du de bedste resultater, når dine annoncer og dit søgeord matcher på den mest effektive måde. Når du tilpasser dine SKAGs ud fra dine kunders søgeord, forøges din relevans, der påvirker din kvalitetsrate og din eksponeringsandel, da søgeord og annonce tilpasses ud fra kundens søgninger
Hvad er SKAGs overhovedet?
SKAG er en annoncegruppe som indeholder ét enkelt søgeord. Dette søgeord viser dine annoncer, der er specifikke for det enkelte søgeord. Det lyder måske tidskrævende, men effekten kan ikke beregnes i tid og øre - det er nemlig dit vigtigste kort på hånden, når der tales om optimering af kampagner.
Hvordan ser en SKAG ud?
Lad os kigge på det enkelte søgeord..
Lad os antage, at du har en ny kampagne. Her vil du bruge “kære computer gå online og sælg tak” som din grundlæggende betegnelse.
Det enkelte søgeord bliver tilføjet i forhold til nøjagtig sammenlignelighed og relevans.
Næste skridt er at finde søgeordet og få de bedste søgeresultater.
Eksempelvis kan du skrive “kære computer gå online og sælg tak” i søgeresultaterne.
Næste skridt er at udtrække søgeordet og oprette en anden SKAG til sammenligning, denne gang KUN efter det konkrete søgeord.
Den nye SKAG vil derfor se sådan ud:
Det mest relevante søgeord udledes som værende [kære computer gå online og sælg tak]. På den måde sikrer du, at dit søgeord bliver skræddersyet til din annonce.
Hvis en kunde derefter søger på ‘’kære computer gå online og sælg tak” genereres en overskrift, fremfor blot en brand annonce der præsenterer dit navn.
VIGTIGT: Løbende skal du tilføje negative søgeord i din grundlæggende SKAG betegnelse, for at forhindre irrelevante søgninger. Dette vil kunne undersøges ved at kigge på klikraten og konverteringsraten, og derigennem identificere de søgeord, som du vil kunne tilføje til din egen fordel.
Det vil spare dig for masser af tid, da du kun behøver at koncentrere dig om dine konkrete søgeord og derfor kun skal oprette SKAGs baseret på de præcise søgeord.
Hold øje med din CTR der skyder i vejret!
Med denne strategi bliver dine annoncer levende organismer, der forøger klikraten og ændrer sig efter kundens adfærd og forbrug af søgeord på nettet. På den måde bliver dit konkrete søgeord genereret på baggrund af kundens data.