fbpx

SoMe – Sociale medier Facebook annoncering

Med Facebook annoncering skyder du med sniper efter din målgruppe. Det er her, du har muligheden for at sende skarpvinklede budskaber direkte mod potentielle kunder ud fra alder, køn, særlige interesser og meget mere. Skil dig ud fra mængden på Facebook når dine nye kunder scroller gennem dårligt indhold og få dem til at stoppe på lige præcis din annonce.

Facebook annoncering er nærmest det nye sort indenfor online marketing. De fleste af os tjekker vores Facebook profil dagligt, og næsten uanset, hvad du sælger, vil din målgruppe befinde sig på Facebook. Her kan du læse det vigtigste, du skal vide om Facebook annoncering, og hvordan vi kan hjælpe dig med at ramme din målgruppe gennem målrettede og fokuserede annoncering på Facebook.

Får du værdi nok af din Facebook annoncering?

Hvad er formålet med Facebook annoncering og hvad vil du gerne opnå med dine budskaber? Er det øget kendskab til dine produkter eller ydelser? Eller har du en webshop, hvor du ønsker mere trafik? Det er vigtigt, at segmenteringen og målretningen af dine annoncer er lavet på baggrund af et grundigt forarbejde. For jo bedre du kender din målgruppes behov, jo nemmere har du ved at sende dine skarpvinklede budskaber afsted mod dine potentielle kunder. Det er her vores samarbejde starter. Vi har værktøjerne og analysen til at udvikle fantastiske Facebook kampagner, men ingen kender kunderne bedre end jer, derfor vil vi igennem jeres erfaringer og relevant data sammen udarbejde jeres annoncer og målgrupper. Vi prioriterer et tæt samarbejde, hvor dine inputs om dine kunder giver os de mest vellykkede kampagner.

Skab en annonce, hvor du fortæller dem, hvorfor de skal købe hos dig. Et stort skridt på vejen er udvikling af den rette strategi, så du er i øjenhøjde til dine fantastiske kunder og udvikler indhold, der er interessant for din målgruppe. Herunder har vi samlet et par steps til, hvordan du arbejder med Facebook annoncering og hvordan vi kan hjælpe.

Den rigtige målgruppe

Nu er det vigtigt, at du spidser øre. Der, hvor de fleste fejler er nemlig ved opsætning af målgrupper og brugen af dem. Det er nemlig vigtigt, at din segmentering og målretningen af dine annoncer er lavet på baggrund af rigeligt med forarbejde. Facebook har, på godt og ondt, en stor mængde viden om dig og mig som forbruger. Ved hjælp af denne data har din virksomhed muligheden for at ramme lige i hjertet af en specifik målgruppe, men du risikerer også at skyde med spredehagl. Igennem en tæt dialog med os og med jeres kendskab til jeres kunder, sikrer vi, at vi får det bedste samarbejde.

Den rigtige målgruppe er både dem, der allerede kender jeres brand, men også dem, som I ved kan have interesse for jeres brand udfra deres tidligere online færden. Med Facebook annoncering kan du minde både nuværende og potentielle kunder om din virksomheds eksistens og relevans for dem, uden de selv direkte behøver at opsøge jeres hjemmeside.

Den rigtige annonceopsætning

Det er vigtigt at vide, hvad formålet med annoncerne er. I et grundigt forarbejde er det vigtigt at etablere, hvad I gerne vil have at målgruppen og forbrugeren skal gøre, når de ser jeres annonce. Ønsker I blot at skabe større kendskab til jeres virksomhed, skal de tilmelde sig et nyhedsbrev eller skal de faktisk have pungen op af lommen? Det er igen vigtigt at gøre sig overvejelser om, hvad vi vil have kunden til. For du får gennem Facebook annoncering en unik mulighed for at præge dine potentielle kunder. Derfor er det selvfølgelig også essentielt at have et fokus på den visuelle opsætning af jeres Facebook annoncering, der matcher jeres brand og samtidig fanger kundernes opmærksomhed, når de scroller ned over deres startside.

Hos Lionlab oplever vi, at de flest virksomheder ønsker at sælge eller skabe kvalitetstrafik, som senere konverteres til salg gennem Facebook annoncering. Derfor er det ekstremt vigtigt, at vi sammen finder den rigtigt opsætning og finder de rigtigt KPI’er for jer.

Det rigtige budskab

For uden det rigtige budskab, risikerer man, at I ikke bliver fundet relevante. Uanset, hvor godt segmenteret jeres annoncer er, kan et forkert budskab eller Tone of Voice sagtens resulterer i spildte annoncekroner. Det er vigtigt, at dine budskaber altid signalerer troværdighed, relevans og aktualitet. Dine budskaber skal ligeledes tale sammen med resten af jeres virksomheds identitet. Derfor sikrer vi altid, at annoncerne og det grafiske materiale beholder en rød tråd med resten af jeres markedsføring.

Har jeres virksomhed en ung og uformel tone of voice, skal dette selvfølgelig viderebringes i jeres Facebook annoncering. I sidste ende er det helhedsindtrykket af jeres brand, der gør en kæmpe forskel for kunderne, og finder de jer ikke troværdige og konsekvente, kommer pungen aldrig op af lommen.

De rigtige KPI’er og resultater

Så tænker du måske – hvad pokker er KPI’er? Og det er et fair spørgsmål! KPI er forkortet for Key Performance Indicator. Det er en styringsmekanisme, der hjælper jer med at holde overblik over, hvordan det går med jeres projekter. KPI’er er kort sagt de mål I har for jeres Facebookannoncer. Ønsker I flere likes eller et øget salg af en bestemt vare, er dette jeres KPI. De rigtige KPI’er er det, der skaber værdi for jer og jeres virksomhed. Der sker først værdi, når alle de overstående faktorer går op i en højere enhed. Det er her magien sker, og det glæder vi os til at vise jer.

Facebook annoncering behøver nemlig ikke blot handle om at øge salget. Det kan handle om at skabe opmærksomhed eller brand loyalitet hos jeres kunder. Derfor er det vigtigt at have fokus på KPI’er. De rette KPI’er guider både jer og os til at sikre jer de bedste resultater, der tager jeres virksomhed lige præcis derhen, som I gerne vil.
Selvfølgelig handler det meste i den sidste ende, om at øge omsætningen for jeres virksomhed. Men indimellem er der steps på vejen, der netop øger omsætningen på længere sigt, men ikke nødvendigvis punger ud ved første Facebook annoncering. At bygge en relation op til sine kunder er en af de absolut største styrker en virksomhed, kan have i dag. Loyale kunder er uvurderlige, og netop dette kan I opnå med målrettet Facebook annoncering, der altid er i øjenhøjde med kunderne.

Tag en snak med Kristoffer om Facebook Ads

Har I allerede en Facebook-strategi, som kunne trænge til et par friske øjne, eller skal I først til at starte op med annoncering på Facebook? Under alle omstændigheder kan Kristoffer hjælpe jer med den optimale Facebook Ads-strategi. Tag en snak med ham i dag, om I er der, hvor I gerne vil være på de sociale medier, og om I kommer ud til den rigtige målgruppe.

Så kom du så langt på siden 🎉

Har du spørgsmål til det, du har læst eller, om og hvordan vi kan hjælpe dig, skal du ikke tøve med at kontakte os.

Kontakt